donderdag 10 maart 2011

Op je verjaardag hoor je er netjes uit te zien

Nijmegen 2000 jaar! Heel de stad ging op de schop. Alles kreeg een likje verf en heel Nijmegen glom van trots.
Dit jaar wordt onze Waalbrug, trots symbool en mooiste toegangsweg van Nederland, 75 jaar. Voor de Gemeente reden een feestje te geven. Veel cultuur dus, net als bij Nijmegen 2000 (want hoeveel feest hebben we toen eigenlijk gevierd?)

Nu weet ik niet hoe bruggen er over denken, maar ik zie er op mijn verjaardag graag netjes uit. Gewassen, geschoren. Zelfs gescrubd als het nodig is.Nette kleren aan, haren geknipt en in model. Op mijn best dus, want het is mijn feestje, de gasten komen voor mij, dus wil ik er mooi uitzien.
Als ik nu naar de waalbrug kijk zie ik een gastheer die er op zijn eigen feestje bijloopt met een kapotte broek, de schoenen versleten, vlekken in het T-Shirt en het haar in coupe windhoos.

Het zou de Gemeente sieren de Waalbrug van een likje verf te voorzien (het liefst de originele groene kleur), een egaal wegdek te geven om zo alle gasten op een fatsoenlijke manier te kunnen ontvangen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten